Usein kysytyt kysymykset – vastauksia toimeksiantajalle ja velalliselle

Ota yhteyttä

Tälle sivulle olemme keränneet vastauksia muutamiin yleisiin kysymyksiin.

Toimeksiantaja

Velallinen

Sain perintäkirjeen, miten toimin?


Ota yhteyttä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme, jotta voimme sopia kanssasi maksusuunnitelman tai uuden eräpäivän saatavan maksamiseksi.

 

Miten otan yhteyttä?

 

Ota meihin yhteyttä lomakkeella, soittamalla asiakaspalveluumme +358 40 675 4555 tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen info@laatuperinta.fi. Vastaamme kaikkiin yhteydenottoihin!

 

Onko minulle tullut maksuhäiriömerkintä, mikäli olen saanut perintäkirjeen?


Ei ole vielä, mutta välttääksesi häiriömerkinnän syntymisen myöhemmin, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Minkälaisia maksusuunnitelmia kanssanne voi sopia?

 

Maksusuunnitelman tulee olla sellainen, jota pystyt myös noudattamaan. Maksusuunnitelma joustaa velallisen elämäntilanteen mukaan. Pitemmissä maksusuunnitelmissa varmistamme toimeksiantajalta, että saamme valtuudet tästä sopia. Tyypillisin maksusuunnitelma on neljän erän maksusuunnitelma.

 

Mitä teen, jos olen maksanut perinnässä olevan laskun alkuperäiselle velkojalle?

 

Ota mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita maksun tiedot meille. Me tarkistamme toimeksiantajalta, että suorituksesi on tullut perille. Muistathan, että suorituksen tapahduttua perintään siirron jälkeen tulee perintäkulut ja viivästyskorko maksettaviksi, vaikka pääoma olisikin maksettu toimeksiantajalle.